Zobraziť štandardnú verziu stránky

Etický kódex motivátora

Všetci motivátori v národnom projekte SME SI ROVNÍ prešli dlhodobým kvalifikovaným vzdelávaním. Všetko sú to ľudia, ktorí sami zažili situáciu, keď sa museli vyrovnávať so zmeneným zdravotným stavom po úraze či nehode alebo v dôsledku ochorenia, ďalší patria medzi ťažko zdravotne postihnutých už od narodenia. Ich životné príbehy, spoločenské uplatnenie a športové výsledky sú sami o sebe skvelou motiváciou aj pre zdravých ľudí. Oni sa však rozhodli, že svoje skúsenosti chcú posúvať ďalej. Tým, čo práve teraz potrebujú „sprievodcu“, ktorý má to správne know-how. Nik vám neporadí lepšie a dôvernejšie ako ten, kto presne vie, ako sa cítite, pretože sám podobnú situáciu zažil a dobre ju pozná. Motivátor sa však striktne riadi aj kódexom, ktorý definuje vzťah medzi ním a klientom. Opäť je dôležité pripomenúť, že všetky služby motivátorov v rámci projektu SME SI ROVNÍ sú poskytované zdarma.

1. Motivátor rešpektuje schopnosť klienta plnoprávne rozhodovať o svojom živote a prevziať zaň zodpovednosť. Nepomáha klientovi nasilu a nepresadzuje svoje predstavy proti jeho vôli.

2. Motivátor sa ku klientovi správa korektne, s pochopením a rešpektom a vždy koná v prospech klienta.

3. Motivátor neprekračuje svoje kompetencie. V prípade potreby klientovi odporučí návštevu odborníka, ktorý mu vie pomôcť  napr. lekár, psychoterapeut, právnik, mediátor a pod.

4. Motivátor pomáha klientovi stať sa samostatným a schopným človekom, nie človekom závislým od jeho pomoci. Nerieši problémy za klienta, ale učí ho ich riešiť samostatne, pričom mu pomáha objavovať jeho vlastné schopnosti, zručnosti, vytvárať dôveru v seba samého.

5. Motivátor je pre klienta pozitívnym vzorom, motivuje ho vlastným príkladom.

6. Motivátor pri práci s klientom zachováva diskrétnosť a mlčanlivosť, nezverejňuje žiadne informácie bez výslovného súhlasu klienta.

7. Motivátor od klienta neprijíma žiadne hmotné, nehmotné, finančné, ani iné výhody a nezneužíva klienta na vlastný prospech.

8. Motivátor pri práci s klientom dodržiava profesionálny odstup a nenadväzuje príliš osobné vzťahy.

9. Motivátor vždy dodržiava dohodnutý čas stretnutí, neorganizuje stretnutia v pohostinstvách a počas stretnutí nekonzumuje žiadny alkohol. To isté vyžaduje aj od klienta.

10. Motivátor si váži a rešpektuje prácu svojich kolegov motivátorov a za žiadnych okolností ju nespochybňuje a neznevažuje pred klientmi. V prípade súčasného oslovenia klienta viacerými motivátormi rešpektuje právo klienta na výber motivátora.

11. Motivátor sa nepretržite vzdeláva, dbá o svoje fyzické aj psychické zdravie a v prípade potreby využíva možnosť konzultácií s odborníkmi.

(foto: Juraj Sedlák)

Newsletter Zostaňme v kontakte

Upload bol úspešne dokončený.